שימוש בהפחדה
למשל עבור מוצרי הגנה, סורגים, דאודורנט, משחות שיניים, בדיקות מניעתיות, בטיחות בדרכים וכדומה
עובד עד גבול מסוים
רמת הפחד היעילה ביותר, היא הממוצעת, ציר ה-X בגרף מייצג את רמת הפחד בפרסומת, ציר בY מראה את מידת יעילות הפרסומת, ניתן לראות שהיעילות הגבוהה ביותר, היא ברמת פחד בינונית.
הסברכשאנו נחשפים לפחד, פועלים אצלנו בראש שני אפקטים –
- אפקט מסייע – דריכות, מקדם התמודדות עם הסכנה במקום לברוח איתה, פועל במלוא עוצמתו, נדרכים עד לשיא העצמה ברמת פחד בינונית. מעבר לרמה זו הוא אינו גודל כמעט.
- אפקט מעכב – מנגנון הגנה, במקום להתמודד עם הסכנה אנו בורחים ממנה, בהגעה לרמת פחד בינונית, מעכב את האפקט המסייע באופן אינטנסיבי.