עוזר לחזות מה תורם לחידוש להיות טוב ומהר יותר
סוקר
5 גורמים המשפיעים, לטובה או לרעה, על אימוץ חידוש:
1 - יתרונות שמקנה החידוש למאמצים 👍
ככל שהחידוש מקנה יותר יתרונות, יותר נאמץ. יתרונות תמיד גורמים לחידוש או האצה. אם אין יתרונות, לא ישפיע לרעה, אלא פשוט לא לטובה, ניטרלי.
2- העלויות הכרוכות באימוץ החידוש👎
יכולות להשפיע רק לרעה, רק להאט את קצב אימוץ החידוש.
עלויות ישירות - כמה המוצר עולה
עלויות נלוות - רכישות שיש לבצע בנוסף לרכישת החידוש, אבל חייב
3 - גורמי מידע ואי-ודאות ביחד לחידוש👎
בחידוש יש אלמנט של אי-ודאות, כי זה חדש, אנחנו משערים אבל לא יודעים באמת. כי עדין לא אספו מספיק מידע מכך.
יכול רק להזיק.
4 - מוכנות סביבת הענף והשוק לחידוש 👍/👎
למשל:
- האם בכל מקום שנגיע יש עמדת טעינה לרכב חשמלי ?
- האם לכולם יש סמארטפונים כדי להכניס אפליקציה חדשנית ?
5 - אפקט רשת על החידוש👍/👎האם אני אהנה יותר מהחידוש כתלות האם אנשים אחרים ישתמשו בו או לא
כי כולם שם, ככל שיותר משתמשים כך האפקט חיובי יותר, ולהפך.
במקומות שונים יש אפקט רשת שונה