מנהל בפירמה טוען שבחירה להשקיע ב-2 מוצרים חדשים כעת ונכונות להשקעות בפיתוח מוצרים חדשים נוספים בעתיד מיישמת את גישת ההסתפקות. האם המנהל צודק? נמקו באמצעות מושגי מפתח בגישת ההסתפקות
לפי גישת ההסתפקות יש להתמקד כעת בהשגת רף הציפיות הנדרש, במקרה זה פיתוח של 2 מוצרים בלבד, תוך התחייבות לשיפור עתידי לפי האפשר. לכן המנהל צודק.
על פי עקרונות פרדוקס הבחירה, במידה והיו מציעים 100 מוצרים חדשים אפשריים, האם הבחירה הייתה פשוטה יותר? נמקולפי פרדוקס הבחירה, ככל שיש יותר אפשרויות בחירה, כך הבחירה ביניהן מאתגרת יותר. לכן במידה והיו 10- מוצרים אפשריים ( במקום 10 למשל ) הרי שהבחירה לא הייתה קלה יותר.
חשבו לכל מוצר את תרומתו לגידול המכירות החודשי ( מכירות המוצר החדש בקיזוז הפסד מכירות של מוצרים קיימים - קניבליזציה )
הציגו את תרומתו של כל מוצר לגידול המכירות החודשי באמצעות טבלת מיקוד
האם תרומת המוצרים לגידול המכירות החודשי מתפלג לפי עקרון פרטו? נתחו לפי עיקרון פרטו. באילו מוצרים כדאי לפירמה להשקיע?
מטבלת המיקוד עולה כי מיעוט המוצרים (20%) אחראי לרוב התרומה במכירות (73.28%). לכן ניתן לומר כי התרומה למכירות מתפלגת לפי עקרון פרטו.
לפירמה כדאי להשקיע במוצרים ז' ו-י'.
הציגו את ההשקעה הנדרשת לפיתוח של כל מוצר באמצעות טבלת מיקוד
האם ההשקעה הנדרשת לפיתוח של כל מוצר מתפלגת לי עיקרון פרטו? נתחו על פי העיקרון. באילו מוצרים כדאי לפירמה להשקיע ?
בחינה של טבלת המיקוד מעלה כי מיעוט המוצרים (20%) לא אחראי לרוב ההשקעה (אלא רק ל-50.77%) לכן לא מתקיים עקרון פרטו.
באמצעות טבלת המיקוד ניתן לראות כי ההשקעה הנמוכה ביותר נדרשת למוצרים ז' ו-א' או ד', אשר ביניהם קיימת אדישות.
סייעו לפירמה לבחור מוצרים חדשים להשקיע בעצמאות מטריצת מיקוד
על פי המטריצה, הכי כדאי לפירמה להשקיע במוצר ז'.
המוצר השני בו כדאי לפירמה להשקיע הוא אחד מהמוצרים - א', ד', ח' או י'.. כולם מצויים על אותו האלכסון ולכן קיימת ביניהם אדישות.
עם זאת, בדיקה מדוקדקת של הנתונים מעלה כי:
אם לפירמה יותר חשוב עלות כמה שיותר נמוכה, הרי שכדאי לה לבחור במוצר א' או ד', שינהם בעלי נתונים זהים.
אך אם חשוב יותר מכירות כמה שיותר גבוהות, הרי שכדאי לה לבחור במוצר י'.
מנהל בפירמה טוען שהשקעה בפיתוח כל 10 המוצרים החדשים שהוצעו תוביל לניצול תופעת הזנב הארוך. האם המנהל צודק? נמקותופעת הזנב הארוך עוזקת בהצעת כלל המוצרים ללקוחות ולא רק המוצרים המבוקשים ביותר, זאת על ידי ביטול האילוץ של המקום המוגבל שיש בחנות. פיתוח כל 10 המוצרים החדשים כלל לא קשור לתופעה זו.