פרסום סמוי בתכניות טלוויזיה, כל פרסום, הצגה בתשלום של מוצר, בתוכניות טלוויזיה ובקולנוע שאיננו תשדיר מסורתי, כלומר אינו משובץ במקבצי הפרסומות – נחשב לתוכן שיווקי
למשל- בתכנית בישול – שימוש במוצרים של שופרסל
- באח הגדול – שוקולד למריחה השחר
- בהישרדות – מעדני חלב של יולו, לואקר, ספרינג
- במשפחה לא בוחרים – ערכה לבדיקת היריון של לייפ
- בסרט קולנוע – שעון קרטייה, וולוו, אייפון , סיגריות מרלבורו וכו'
- במשחקי ספורט – שילוט במגרש, בגדי השחקנים –פרסומת אגב
התעצמות התוכן השיווקי
- העדר כללים ופיקוח
- הכנסות של חברות הפקה מפרסום סמוי – חברות הפקה חוסכות כסף על ידי פרסום של חברות המוניות שרוצות לפרסם, זה מייעל את ההפקה, משרדי פרסום גם כן מתערבים, מה שמנמיך את התוכן וכופה אותו במקרים שהוא גם לא מתאים.
- דריסת רגל של משרדי הפרסום בתוכן המשודר.
- התעלמות הצרכנים מפרסומות "רגילות"
- במי פוגע תוכן שיווקי?
צרכנים – אין חופש בחירה – אנחנו לא יודעים שאנחנו חשופים לפרסום, אוכלוסיות פגיעות - הפקה – משתלטים על תוכן, פגיעה באיכות, צרכנים מעבירים פרסומות בלי להסתכל בכלל או שמים חוסמי פרסומות
- מדיה – קנסות, מיצוב של ערוץ
יתרונות- צרכן לא יכול להתעלם
- קישור לאירועים חוויות ובני אדם המסייעים במיצוב
- המוצר "כוכב" או מקושר לכוכב
חסרונות- לא יבחינו במותג
- אין התאמה בין מוצר לקהל צופים
- חוסר הצלחה של תוכנית/סרט
- אתיקה