מקורות: שיעורים מוקלטים ומצגות של המנחה הדס רוחין, מדריך הלמידה 2024א

מדיה שנבנו ומנוהלים על ידי פירמות ומכילים תוכן מותגי.
  • מסייעים בבניית תדמית מותג עקבית, נשלטים, מגוונים.
    אתר פיזי של החברה – שילוט, סרטי תדמית
  • מכוניות של החברה
  • דיוור של המותג ללקוחות
  • משחקים
  • סרטי תדמית
  • אריזות המוצרים
  • מתנות ממותגות
  • קירות אלקטרוניים, קיוסקים אלקטרוניים עם מסך נגיעה, לוחות שילוט אינטראקטיביים המוצבים במבואה לובי (של בנייני חברה, בקניונים ובמרכזי קניות)
  • מדיה לתקשורת אישית -אנשי המכירות, צוותים טכניים, שירות לקוחות
  • קידום - אירועים, תערוכות ,ירידים
  • דואר אלקטרוני
  • אתר בית – נוח לניווט ו"דביק" מייצר רצון להישאר.
  • מדיה חברתית- דף פייסבוק, חשבון טוויטר, יו טיוב
  • שיווק באמצעים ניידים - אתר סלולרי
  • מדיה לתגובה ישירה – אפליקציות, סריקת QR
שליטה – בשניהם המשווק שולט במסרים ובהיקף. מסייע לקשר מתמשך של המותג עם הלקוח.
הסברה מורווחת, כל הערוצים שבהם המידע על המותג מועבר על ידי גורמים חיצוניים למשווק.
המשווק לא משלם עליהם.
  1. הסברה מורווחת – הכנסת סיפור על מותג/ארגון –כתבה – למשווק אין שליטה על המסר, נתפס אמין -בלוגרים ממליצים על...
  2. תקשורת פל"א – תקשורת ויראלית - צריכה להיות חוויתית ברשת – צרכנים מדברים עם צרכנים על המוצר - בפייסבוק, בטוויטר,באינסטגרם, באזז
  3. קהילות שיתופיות – סביב תחביבים ותחומי עניין
  4. תקשורת ויראלית – B2C2C, נוצרת ע"י המפרסם ומופצת ע"י ההמון
מחאת הקוטג'
מעל 2,300 איש הצטרפו לקבוצה בפייסבוק תחת השם 'חרם על מוצרי מזון'

התפטרה יו"ר תנובה זהבית כהן 2-10-11
עד לפני שלושה חודשים זהבית כהן, יושבת ראש תנובה, הייתה מנשות העסקים הבכירות והמוערכות במשק. אבל אז הגיעה מחאת הקוטג', המאבק החברתי והחקירה ברשות להגבלים עסקיים - והיום כהן מתפטרת מתפקידה. במקביל הודיעה החברה על הורדת מחירים וגם המתחרות הצטרפו
למשווקים לא קל להגיע לצרכן, עקב שינויים רבים שקורים בחברה:
  • האינטרנט - אינטראקטיביות והשתתפות פעילה של צרכנים
  • המדיה החברתית – מהירות , אינטראקטיביות, התאמה אישית
  • רב משימתיות, מולטיטסקינג, של הצרכן
  • גידול ניכר במספר ערוצי הפרסום – אין מדורת שבט
  • קיום ערוצים במספר ורסיות – שילובים
  • שליטת הצרכן במסרים שמקבל ושולח
האתגר
הפעלת מגוון נקודות מגע לחיזוק נאמנות הצרכן.

השאיפה
להגיע לנקודת מגע קריטית  CTP,בעיקר מול קהל צעיר ויצירת קשר רגשי המוביל לניהול יחסים עם המותג.

כלים
  • תקשורת ויראלית B2C2C – משווקים רוצים לייצר סרטים פרובוקטיביים מצד אחד ואהובים מצד שני, כדי ליצור ויראליות ותפוצה שיווקית נרחבת על ידי הצרכן.
  • הסלולר - שהפך חלק בלתי נפרד מחיינו, אנו עושים הכל דרכו
  • בידור ממותג - פרסום אינטרנטי בעזרת סרטים קצרים או סצנות שהמפרסמים מפיקים ומציבים בהם את המותג שלהם במרכז הסיפור.
  • שיווק באמצעות חיפוש – מפרסמים משלמים כדי שהערכים שלהם יעלו ראשונים בחיפוש, ובאופן אורגני ללא תשלום ישיר לגוגל כדי לקדם בחיפוש אך כרוך בהוצאות אחרות.
  • שיווק גרילה - שיווק ייחודי, מפתיע, לא קונבנציונאלי, לא צפוי, מייצר באזז- העברה מהירה מפה לאוזן
  • תוכן שיווקי
פרסום סמוי בתכניות טלוויזיה, כל פרסום, הצגה בתשלום של מוצר, בתוכניות טלוויזיה ובקולנוע שאיננו תשדיר מסורתי, כלומר אינו משובץ במקבצי הפרסומות – נחשב לתוכן שיווקי

למשל
  • בתכנית בישול – שימוש במוצרים של שופרסל
  • באח הגדול – שוקולד למריחה השחר
  • בהישרדות – מעדני חלב של יולו, לואקר, ספרינג
  • במשפחה לא בוחרים – ערכה לבדיקת היריון של לייפ
  • בסרט קולנוע – שעון קרטייה, וולוו, אייפון , סיגריות מרלבורו וכו'
  • במשחקי ספורט – שילוט במגרש, בגדי השחקנים –פרסומת אגב

התעצמות התוכן השיווקי
  • העדר כללים ופיקוח
  • הכנסות של חברות הפקה מפרסום סמוי – חברות הפקה חוסכות כסף על ידי פרסום של חברות המוניות שרוצות לפרסם, זה מייעל את ההפקה, משרדי פרסום גם כן מתערבים, מה שמנמיך את התוכן וכופה אותו במקרים שהוא גם לא מתאים.
  • דריסת רגל של משרדי הפרסום בתוכן המשודר.
  • התעלמות הצרכנים מפרסומות "רגילות"

  • במי פוגע תוכן שיווקי?
    צרכנים – אין חופש בחירה – אנחנו לא יודעים שאנחנו חשופים לפרסום, אוכלוסיות פגיעות
  • הפקה – משתלטים על תוכן, פגיעה באיכות, צרכנים מעבירים פרסומות בלי להסתכל בכלל או שמים חוסמי פרסומות
  • מדיה – קנסות, מיצוב של ערוץ

יתרונות
  • צרכן לא יכול להתעלם
  • קישור לאירועים חוויות ובני אדם המסייעים במיצוב
  • המוצר "כוכב" או מקושר לכוכב

חסרונות
  • לא יבחינו במותג
  • אין התאמה בין מוצר לקהל צופים
  • חוסר הצלחה של תוכנית/סרט
  • אתיקה
  • פרסומת של בנק לאומי בערוץ 2

משולמת

  • כתבה על מירוץ נייק בישראל היום

מורווחים אינטראקטיבי

  • סרטון של הודיס שמשותף בין חברים בפייס בוק

מורווחים אינטראקטיבי

  • דף הפייס בוק של קוקה קולה

בבעלות אינטראקטיבי

  • מופע המחווה לאריק איינשטיין שיזמה סלקום

בבעלות אינטראקטיבי

  • סיקור על כניסת רייאן אייר לישראל בחדשות 10

מורווחים

  • שלט חוצות של YOLO 

משולמים

  • תוכן שיווקי של אסם במסטר שף

משולמים - מרווחים

  • אתר סלולרי של רכבת ישראל

בבעלות אינטראקטיבי