ניתוח הדיסוננס:
- מדובר בחוסר איזון ב: בתוך העמדה, בין רכיביה
- העמדה הכללית של דני כלפי הרכב YREQ: חיוביות+
- רכיב קוגנטיבי: הוא חושב שהוא איכותי לאחר קריאה והמלצות חברים – חיובי
- רכיב רגשי: הוא אוהב את הרכב והנהיגה עליו – חיובי
- רכיב התנהגותי: הוא בחר לרכוש את הרכב – חיובי
- מידע חדש שהתקבל: הרכב אינו בטיחותי/איכותי כפי שחשב > המידע פוגע ברכיב הקוגניטיבי בעמדתו כלפי הרכב - הוא חשב שהוא איכותי ועכשיו שהוא פחות בטיחותי > נתפס בעיניו כפחות איכותי –מרכיב קוגניטיבי שלילי
- הדיסוננס: חוזר איזון המשפיע על עמדתו הכללית כלפי הרכב והתנהגותו.
מתווה לתשובה
ההחלטה שלו תואמת שינוי במרכיב התנהגותי – להפוך אותו לשלילי החלטתו למכור את הרכב (יהפוך את העמדה לשלילית(
אפשרות אחרת שיכול היה לנקוט בה:
שינוי במרכיב קוגניטיבי - דני יכול לבחור לקחת את המידע שהתקבל על הבטיחות ולהגיד כי לאחר קריאת המידע עדין
הרכב יותר בטיחותי מרוב הרכבים הקיימים בשוק ובוודאי שיותר איכותי בפרמטרים רבים ולכן עדין המרכיב הקוגניטיבי
חיובי והוא עדין אוהב את הרכב ולכן נשאר אתו. כלומר, המידע הפך את המרכיב לשלילי, ובאופן זה הוא יכול להפוך
אותו שוב לחיובי למשל