מקורות: שיעורים מוקלטים ומצגות של המנחה הדס רוחין, מדריך הלמידה 2024א

כשמדברים על תכנון אסטרטגי, יש לנו תכנית עסקית לפי מודל ROI, אנחנו רוצים לקבל בה החזר על ההשקעה.
מתוכה נגזרת תכנית שיווקית לפי תמהיל השיווק (ה-(4p's, ובמסגרתה תכנית תקשורתית.

לכל פעילות 3 שלבים:
  • קביעת מטרות ויעדים
  • גיבוש אסטרטגיה
  • טקטיקה
כוללת 3 החלטות מרכזיות:
  • מי? קהל המטרה
  • מה? המסר
  • היכן? המדיה

תכנון לפי מודל ההשטחות

תגובת הצרכן

יעד תקשורת המותג של המשווק

ראיה/שמיעה

לבנות זהות מותג

הרגשה

ליצור  למותג אישיות ולגרום לאהדה אליו

הבנה ומחשבה

לקבוע מיצוב ובידול למותג בתודעת הצרכן

קישור

לעצב תדמית מותג

אמונה

ליצור העדפה למותג והבטחת מותג

פעולה

ליצור מכירה, לשאוף לנאמנות למותג

  • תפקיד במסגרת משרד פרסום שעניינו ניהול פרויקט עבור לקוח בתחומים שונים של תקשורת שיווקית:
    • פרסום
    • יחסי ציבור
    • קשרי חוץ
    • אירועים
    • פעילות קד"מ
    • הפרות דפוס
  • התקציבאי אינו מנהל חשבונות אלא איש הקשר של הלקוח בסוכנות הפרסום והמתאם בין אנשי המקצוע השונים במשרד
  • התקציבאי מתכנן ומקבלת החלטות לגבי האסטרטגיה הפרסומית ומרכיביהם השונים ביחד עם הלקוח ומחלקות מקצועיות במשרד, כמו מחקר, יעוץ שיווקי וכדומה.
  • בגמר התכנון, התקציבאי מוציא תדריך, המכונה "בריף", המכיל תמצית ההחלטות המועבר למחלקה הקריאטיבית לשם פיתוח המסר המלולי וביטויו היצרתי.
1. הגדרת הבעיה

מה צריכה התקשורת השיווקית לפתור? למה יש קמפיין?

לוא דווקא בעיה.

2. הגדרת קהל יעד

למי פונים?

3. מידע על הצרכן

מה מני את הצרכן ומהו יחסו למותג?

4. התכונות המהותיות של המותג

יתרון תחרותי, מיצוב, אישיות ותדמית המותג

5. מטרות התקשורת השיווקית

לאיזו תגובה של הצרכן היא מכוונת? מה התגובה הרצויה?

6. הרעיון השיווקי של הצעת המותג


7. טיעונים בזכות קבלת ההצעה

מהם הנימוקים המשכנעים לתמיכה בהצעה?

8. כיוון יצירתי

מהי הדרך הטובה ביותר להעברת המסר?

דגשים, הכוונות.

9. בחירת המדיה

היכן ומתי יש להעביר את המסר?


  • הגדרת הבעיה

אין מודעות לעובדה שאפר להזמין מט"ח ולאסוף בדרך למטוס בנתב"ג

  • הגדרת קהל יעד

הטסים לחו"ל, לקוחות כל הבנקים.

  • מידע על הצרכן

טיסה ספונטנית הפכה מקובלת, תפיסה מקובלת – כל בנק משרת את לקוחותיו, משתמשים באפליקציות, הרגל מבוסס להזמנת מוצרי תיירות באופן מקוון

  • התכונות המהותיות של המותג

בנק הפועלים – בנק מס' 1, הגדול במדינה, צבע אדום.

  • מטרות התקשורת השיווקית

ליידע על קיום השירות החדש.

לפי מודל השטחות – ראיה – תמונה, קישור – נתב"ג, אדום, רגש – נוסעים לחו"ל, הבנה – נתב"ג, מט"ח, שכנוע – אישי, טכנולוגי, פעולה - כניסה לאתר.

  • הרעיון השיווקי של הצעת המותג

נוחות, חיסכון בזמן, גמישות (סוגי מטבע), מקוון

  • טיעונים בזכות קבלת ההצעה

ללקוחות כל הבנקים, 30 מטבעות, בנק גדול ואמין.

  • כיוון יצירתי

להראות בבירור – תמונה שתספר סיפור: נסיעה לחו"ל > נתב"ג > בנק הפועלים

  • בחירת המדיה

מדיה המונית (קהל פוטנציאלי רחב), ויזואלי, גם מקוון עם אפשרות קישור לאתר.

לינק לפרסומת
  • הגדרת הבעיה

יצירת אזכור לבמבה וחיזוק מעמדו כחטיף הלאומי שלנו

  • הגדרת קהל יעד

רחב – ילדים, נוער, הורי הילדים

  • מידע על הצרכן

מצב רוח לאומי ירוד במיוחד, צורך בתחושת שייכות באחדות, נעמה בפינוקים קטנים – אוכל וממתקים.

  • התכונות המהותיות של המותג

נתפס כחטיף לאומי, חטיף בריא יחסית, ילדים גדלים על במבה, מזוהה עם התינוק, צבע צהוב מקושר לאוסם

  • מטרות התקשורת השיווקית

כמו הגדרת הבעיה, וגם לרומם את מצב הרוח הכללי במעט.

  • הרעיון השיווקי של הצעת המותג

נחמה קטנה במצב הלא פשוט שבו אנו נמצאים

  • טיעונים בזכות קבלת ההצעה

אין כמו במבה, חטיף תמיד משפר מצב רוח

  • כיוון יצירתי

לפרוט על נימי הרגש בכלל וזה הישראלי בפרט, שילבו שיר אהוב ומאחד, שימוש בפרזנטור הפונה למכנה משותף רחב, שימוש בצבע צהוב המזוהה עם אסם לחיזוק הקשר עם אסם.

  • בחירת המדיה

מדיה עם הגעה לקהל רחב ומאפשר העברת רגש – רצוי וידיאו, שימשו בטלוויזיה, יוטיוב ורשתות חברתיות.