אירוע -
אירוע לפרק 6 - הנגרייה - דר אורי שטרנברג.pdf
מהי מטרת הארגון?
רווח כספי לאורך זמן
מהם מדדי הביצוע הגלובליים?- תפוקה - תשלום בעבור המטבח פחות עלויות חומרי הגלם, עלויות ההובלה של המטבח לפני התקנתו ואצל מטבחי המותגים גם שכר למתקיני המטבח.
- הוצאות תפעוליות - אחזרת הנגרייה ( שכירות, ארונה, חשמל, ביטוח .... ), אחזרת המכונות ( רכישה, בדיקות, תחזוקה... ), שכר לנגרים
- מלאי - מלאי של חומרי גלם ( קרשים, דבקים, צבעים, ברגים... ) וכן אחזקת המטבחים המוכנים עד להתקנתם.
- זמן תגובה - מרגע פניית הלקוח ועד לסיום ביצוע ההזמנה, מסיום ביצוע ההזמנה ועד התקנה, מסיום ביצוע ההזמנה ועד להתחלת העבודה על בניית המטבח.
- איכות - גימורים, איכות החומרים, עמידות למים...
- עמידה בלו"ז - התקנת המטבחים עד למועד שסוכם ( במטבחי הקבלנים יש לעיתים עיכובים )
זהו את סוגי האילוצים המוצגים בסעיפים הבאים:- עובדי הנגרייה העדיפו להתמקד בעבודה עבור קבלני הבניה ולא עבור לקוחות פרטיים. הסיבה נובעת מכך שלקוחות פרטיים מקפידים בפרטים ועל כן תהליך ההתקנה מחייב מאמץ גדול יותר
כשל מדיניות, נראה שחסר נוהל עבודה המסדיר את סדר העבודה של המטבחים, מה שמוביל לכך שכל נגר בוחר על איזה משימות הוא מעוניין לעבוד.
- חלק משמעותי מלקוחות הקבלן הזמינו פרטי גימור שרק זמן האספקה שלהם ארוך מאוד ואיך תאריך מוגדר. מדובר בפריטים כמו: חומרים לחיפוי הארון, ידיות, אביזרים וכד'.
כשל מדיניות, הנגרייה לא צריכה להסכים לקבל הזדמנות של פרטי גימור שבמחסור, או לדרוש מהקבלן לספק פריטי גימור שהוא לא מאפשר ללקוחותיו להזמין.
- בתהליך העבודה על ארונות הקבל, שלב בניית השלד נעשה בו זמנית על כמות גדולה של מטבחים. הדבר יוצא עומס וצפיפות ברצפת הייצור.
אילוץ משאבים, משאב רצפת הייצור מצוי במחסור וכיוון שאין ברירה אלא לייצר מספר גדול של מטבחים במקביל, הרי שללא הגדלה של רצפת הייצור, לא יהיה ניתן לייצר יותר מטבחים.
- תהליך העבודה על ארונות הקבלן הוא עונתי. כאשר מתקבלת הזמנה גדולה, כל העובדים מתרכזים בעבודה זו ודוחים התקנות אצל לקוחות פרטיים. כתוצאה מכך נפגע תזרים המזומנים של העסק.
אילוץ משאבים, קיים מחסור בנגרים במהלך העונה, במידה והיו לנגר נגרים נוספים, ניתן היה ללתת מענה ליותר לקוחות כולל הפרטיים בו זמנית, ולהביא את הנגרייה להשגת מטרתה טוב יותר.
זיהוי אילוץ המשאבים - נגרים- ניצול ומיצוי האילוץ - יש לוודא שהנגרים עובדים על בניית מטבחים לאורך כל יום העבודה שלהם ואינם עוסקים במשימות אחרות.
- בבוקר הנגרים לא עובדים במשך כחצי שעה עד שהמכונות מתחממות
- מדי פעם נגרים מסייעים לצוות השיווק בהדפסת פלאיירים וחלוקתם בשכונה
- הכפפת המערכת לאילוץ - יש לוודא שכל יתר המשאבים בגרייה יהיו מוכנים בעבור הנגרים, כדי לאפשר להם לעבוד כמיטב יכולתם
- לוודא שמישהו מצוות המנהלה ידליק ת המכונות חצי שעה לפני הגעת הנגרים בבוקר, כדי שיהיו מוכנות לעבודה ברגע הגעתם
- איש השיווק צריך לוודא שהוא מעביר לנגרים את מלוא המידע הנדרש כדי שיוכלו לבנות את המטבח
- הקלה - אפשר להפחית מהנגרים את המשימה של התקנת המטבחים אצל הלקוחות הפרטיים ולהעבירה לצוות מתקינים מזדמן.
- פריצת האילוץ - הוספת נגרים נוספים
מנגנונים לקיצור זמני תגובה - הנגרים ( לבניית המטבחים )- ניתוב אסטרטגי - הגבלת הגישה אל הנגרים של הלקוחות לשעה מוגדרת במהלך היום בלבד.
- ניתוב טקטי - המזכירה תרשום את ההודעות מהלקוחות ופעם ביום הנגר יתקשר ללקוחות שהשאירו הודעה.
- DBR - אפשר לייצר מערכת אוטומטית שבה משאירים הלקוחות לנגר והן מועברות אליו רק כשמצטברות הודעות מלפחות 3 לקוחות שונים ( תוף - 3 לקוחות, החבל והמחסום זה העברת ההודעות לנגר )
- ערכה מלאה - כל הנדרש לצורך בנייה מלאה של המטבח ( שרטוטים, מדידות, חומרי גלם, מכשירים, דבקים... )
- ערכת חובה - כל מה שצפוי שיידרש לצורך בניית המטבח ( חומרי גלם לחיזוקים שלא הוכרו מראש ועוד )
- ערכה חסרה - ערכה שידוע שחסרים בה מרכיבים שכנראה יידרשו לבניית המטבח ( למשל התחלת הבנייה למרות שידוע שחסרים ברגים שלבטח נצטרך )
- JIT - אפשר להפחית מלאי ( ולבקש מהספקים שיביאו את חומרי הגלם בדיוק בזמן הנדרש להרכבתם במטבח ), אפשר להפחית עיבוד יתר ( למשל לא לצבוע את הדלתות בשכבה נוספת ועוד.. )