אחד הגורמים שאחראים על גיבוש ועיצוב מדיניות החינוך ברשות המקומית הוא מנהל אגף החינוך, תפקיד שהוא אחד הכיוונים שאליהם פונים מורים בעלי ניסיון, שמייחסים חשיבות מכרעת לעתידם של הילדים ולהתפתחותם. קובי זמיר הוא מנהל אגף החינוך בגני תקווה.
זמיר אומר כי בתור מנהל אגף החינוך, היה לו חשוב (לזמיר) לקדם את איכות החינוך של הילדים ביישוב. לשם כך, הוא עוסק בבינוי של בתי ספר חדשים, יישום של תכניות לימודים של משרד החינוך, והוצאה לפועל של חזון פדגוגי באמצעות פיתוח תכניות חינוכיות.
זמיר מספר שלפחות שלוש פעמים בשנה – באוגוסט לפני תחילת שנת הלימודים, בדצמבר (סביב חנוכה) ובמאי (אחרי ל"ג בעומר) – הוא בוחן את המידה בה יושמו התכניות שפותחו בבתי הספר הלכה למעשה, ואת היחס (ratio) בין תכניות קיימות (שלוש שנים ומעלה) לתכניות חדשות שפותחו בשנתיים האחרונות.
עוד מספר זמיר, שבמידה שהוא מגלה בניתוח ששיעור היישום עולה על 80% , ובמיוחד כשיש יישום משמעותי של תכניות חדשות, הוא מתמלא נחת, ולרוב יוצא לחגוג יחד עם עובדי אגף החינוך בארוחה במסעדה.
כיצד התקיים תהליך הוויסות העצמי של זמיר? יש להתייחס לשלושת הרכיבים שהציג בנדורה (סעיף 5.2.3)